Naponta 2-3 utas rosszullétéhez kell mentőt hívni a BKK járatain, évente közel ezer embernek van szüksége orvosi segítségre. A bajt először az utastársak észlelik, az ő lélekjelenlétükön is múlik, hogy milyen gyorsan szólnak a sofőrnek, hívnak mentőt.
Együttműködik az Országos Mentőszolgálat és a Budapesti Közlekedési Központ, hogy közösen javítsák a közösségi közlekedésben résztvevők biztonságát. A partnerség részleteiről beszámolva a közlekedési cég azt írja, hogy idén év elején vezették be, hogy a járművezetők és a forgalomirányító diszpécserek kiírhatják a járművek kijelzőire a Mentőre vár feliratot. Ezzel nemcsak a mentők munkáját segítik, hanem az arra járók figyelmét is felhívják a vészhelyzetre.
Ennek az együttműködésnek a része a most indított lakossági tájékoztató kampány is, aminek részeként az alapvető elsősegélynyújtási ismereteket, a rosszullét esetén szükséges teendőket igyekeznek széles körben elterjeszteni.
Ezeket a lépéseket tedd meg, ha valaki
rosszul lesz melletted a közösségi közlekedésben:
- Azonnal értesítsd a járművezetőt.
- Hívj segítséget a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül.
- Nyújts elsősegélyt, és ha van a közelben félautomata defibrillátor, szükség esetén merd használni a mentők kiérkezéséig.
Kép forrása: BKK