Uniós támogatásból kezdik el előkészíteni a Kelenföld és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagútat – adta hírül Vitézy Dávid.
Aláírtuk az európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára – jelentős mérföldkő ez, még ha tudjuk is jól, sok-sok évnyi munka van előttünk, mire ez megvalósulhat. Bécsben 25 év telt el a koncepcióalkotástól a fejpályaudvarokat felváltó új átmenő főpályaudvar és a környékén kivirágzó új városrészek létrejöttéig. Valamikor el kell kezdeni ezt a munkát itthon is – és mikor máskor, ha nem most: a Budapest Fejlesztési Központ létrejötte vissza nem térő lehetőséget ad erre – írta ki közösségi oldalára Vitézy Dávida a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Mint írja: “Budapesten és környékén a közlekedésből eredő szén-dioxid kibocsátás kétharmadát az autóforgalom adja – a fenntartható alternatíva pedig csak a kötöttpályás közlekedés, az elővárosok felől konkrétan a vasút fejlesztése lehet. Nem csak felújítása, hanem fejlesztése – hogy tényleg érdemben többen üljenek vonatra, letéve az autójukat. Ehhez jelentősen több kapacitásra és jobb szolgáltatásra van szükség – erről szól ez a most induló munka, hisz Budapesten a fejpályaudvarok és a környezetük, az oda vezető pályaszakaszok jelentik a legfőbb akadályt a vonatok sűrítése előtt és egyben innen ered a legtöbb késés is.”